de där dagarna som kallas livet, livet i familjen, spanien

såhär dagen efter

midsommar2

ja, nu har vi upplevt ett spanskt midsommarfirande också. Förra året befann vi oss i Italien vid tiden för midsommar och firande även där traditionsenligt med kransar i håret och dans kring midsommarstången. I går kom vi ner lite för sent till stranden för att vara med på dansen. Vi satt och avnjöt en god måltid på en restaurang strax intill.
midsommar3
Så nära att vi såg midsommarstången faktiskt och barnen kunde springa lite fram och tillbaka. Helt perfekt!
midsommar i spanienFina Albisen bar sin krans av hibiskus och hon riktigt strålade utav glädje. Hon hade verkligen sett fram emot firandet! På restaurangen (som serverade mestadels fisk) åt vi gambas pil pil (räkor med vitlök och chili), stekt aubergine med honung, musslor, lax, sardeller och vitlöksbröd.
midsommar1

Och de där små musslorna gick hem, till och med hos bebisen som nog åt ett par tio stycken. Underbart tycker vi!
midsommar8

Kvällen avslutades på stranden där ett stort gäng svenskar hade samlats för att tillsammans fira midsommar. Barnen sprang i sanden med bara fötter och det var liksom bara så där skönt så att det är svårt att beskriva. Vi satt där mannen och jag och bara andades och skattade oss lyckliga över värmen, sanden, barnen och livet. Svårt att känna annat när det är över 20 grader varmt kl 00 på natten. Barnen lekte med kompisar, spelade boll och jagade varandra. Tror att de tyckte att det var fantastiskt härligt de också.

midsommar4

midsommar5

midsommar7

I morse vaknade vi upp till ännu en dag av sol och i dag väntar tennisklubben och därefter har jag svårt att tänka mig att det blir något annat än poolhäng. Ja, dagen efter midsommar här i Spanien fortsätter allt precis som vanligt. Mannen far iväg på jobb igen och på måndag väntar nya besök. Det är par goda vänner till oss som kommer ner och stannar i en vecka. Härligt!